Europos vartotojų centras įsteigtas Europos Komisijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos susitarimu, ir veikia Lietuvoje nuo 2005 m.
Europos vartotojų centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvoje reziduojantiems vartotojams, jei jie įsigijo nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybėje narėje bei Norvegijoje ar Islandijoje, ir kitose ES valstybėse narėse bei Norvegijoje ar Islandijoje reziduojantiems vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.
Europos vartotojų centro teikiamos paslaugos – nemokamos.
Europos vartotojų centrai veikia 27 ES valstybėse narėse, Islandijoje, Norvegijoje bei Jungtinėje Karalystėje. Jie visi sudaro Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklą (ECC-Net), kad galėtų geriau atstovauti vartotojams ir teiktų pagalbą ginant pažeistas vartotojų teises ES.
Europos vartotojų centras:
- informuos apie jūsų, kaip vartotojo, teises ir galimybes ES;
- suteiks nemokamą konsultaciją Jūsų konkrečiu atveju;
- supažindins su ES ir nacionalinės teisės pagrindais, ginančiais vartotoją;
- bendradarbiaudamas su kitų ES šalių Europos vartotojų centrais, padės taikiu būdu išspręsti skundą (ginčą);
- padės siekti kompensacijos už patirtus nuostolius;
- jeigu skundo (ginčo) nebus kompetentinga išspręsti, nukreips į atitinkamą instituciją.
Daugiau informacijos apie Europos vartotojų centrą
- Vartotojų prašymų dėl informacijos suteikimo ir skundų nagrinėjimo taisyklės Parsisiųsti PDF
- Jūsų asmens duomenų apsauga Europos vartotojų centrų tinkle Parsisiųsti PDF
Jūsų asmens duomenų apsauga Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje:
- Dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Parsisiųsti PDF
- Dėl asmens duomenų saugumo pažeidimo Parsisiųsti PDF