Kelionės paketai

28 vasario, 2024

Kas yra kelionės paketas?
Kelionės paketas yra atostogų arba kelionės paslaugų derinys, kai

  • atostogos arba kelionė trunka ilgiau negu 24 val.

arba

  • į jį įeina nakvynė.

Paketas turi būti parengtas iš anksto ir į jį turi įeiti bent 2 iš šių paslaugų:

  • transporto;
  • apgyvendinimo;
  • kitos paslaugos, kurios sudaro svarbią paketo dalį (pvz., automobilio nuoma, ekskursijos).

Kelionių paketų taisyklės taip pat taikomos tuo atveju, jei už paketo dalis išrašomos atskiros sąskaitos. Jeigu atskirus elementus užsisakėte atskirai, tai nelaikoma kelionės paketu.

Brošiūra
Brošiūroje turi būti įskaitomai, išsamiai ir tiksliai nurodyta:

  • kaina;
  • kur vykstama, transporto priemonė, jos charakteristika ir kategorija;
  • apgyvendinimo tipas, jo vieta, kategorija ir aprašymas;
  • maitinimas;
  • maršrutas;
  • paso ir vizos reikalavimai;
  • sveikatos formalumai;
  • apmokėjimo grafikas;
  • galutinis terminas informuoti vartotoją, jeigu kelionė bus anuliuojama;
  • mokesčiai ar privalomi mokėjimai.

Teisės užsakant kelionę ir jos metu:

  • Gauti aiškią ir tikslią informaciją apie visus atostogų aspektus prieš pasirašydami sutartį (įskaitant informaciją apie neprivalomą kelionės draudimą, pasus, vizas ir sveikatos priežiūros srities formalumus);
  • Bent viena sutarties šalis yra atsakinga už visą paketą, net jei įvairias paslaugas teikia skirtingos bendrovės. Priklausomai nuo jūsų sutarties tai gali būti (kelionės) organizatorius, kelionių pardavimo agentas, arba jie abu. Jums turi būti pateikti jų kontaktiniai duomenys, jei per atostogas reikėtų pateikti skundą arba reikalauti kompensacijos grįžus namo;
  • Jeigu iškiltų sunkumų, turite teisę gauti pagalbą. Jums turi būti nurodytas kelionių organizatoriaus arba kelionių pardavimo agento skubios pagalbos telefono numeris;
  • Jei kelionės organizatorius arba kelionių pardavimo agentas subankrutuoja, yra nustatytos garantijos, kad atgautumėte sumokėtus pinigus ir, jei jau pradėjo atostogos, kad būtumėte sugrąžinti į savo šalį. praktiniai aspektai priklauso nuo nacionalinių taisyklių ir įstaigos, per kurią kelionės organizatorius ir (arba) kelionių pardavimo agentas parengė šią apsaugą;
  • Jei negalite vykti į kelionę, kurią užsisakėte, savo paketą galite perleisti kam nors kitam, tačiau jums gali tekti padengti papildomai dėl šio perleidimo atsiradusias išlaidas;
  • Jūsų sutartyje nurodyta kaina gali būti padidinta tik tam tikromis konkrečiomis sąlygomis (pvz., padidėjus transporto išlaidoms, trečiųjų šalių mokesčiams arba valiutų kursams) ir ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki pradinės kelionės datos;
  • Jeigu kelionės organizatorius arba kelionių pardavimo agentas labai pakeičia paketo turinį (ir kainą) ir dėl to jūs atšaukiate atostogas, galite susigrąžinti sumokėtus pinigus arba pasirinkti kitą paketą. Ta pati nuostata taikoma, jei kelionių organizatorius atšaukia kelionę. Tam tikrais atvejais taip pat galite turėti teisę į kompensaciją.

Ką daryti, jeigu kilo problemų?

  • Jei per atostogas kyla problemų ne dėl jūsų kaltės (pvz., jeigu atšaukiama ekskursija arba viešbutis yra ne toks, kaip buvo aprašyta brošiūroje), turėtumėte kuo skubiau kreiptis į organizatorių arba vietos atstovą, jei jis yra.
  • Jie turėtų nedelsiant imtis spręsti problemą neprašydami papildomo mokesčio.
  • Jei problema neišsprendžiama, surinkite kuo daugiau įrodymų (pvz., padarykite nuotraukas).
  • Grįžę namo pateikite skundą. Kai kuriose šalyse nustatyti terminai, per kiek laiko galite pateikti skundą dėl savo atostogų.
  • Jei tai nepadeda, galite kreiptis nemokamos pagalbos ir patarimų į Europos vartotojų centrą (jeigu kelionės organizatorius registruotas kitoje ES šalyje, Islandijoje ar Norvegijoje).

Daugiau informacijos apie savo teises įsigijus kelionės paketą galite rasti čia.