Ką daryti, jei skrydis vėluoja arba yra atidėtas?
Keleivių teisės yra aiškiai apibrėžtos Europos Parlamento ir Tarybos reglamente Nr. 261/2004 bei tarptautinėje Monrealio konvencijoje.
Jeigu neatsakingi aviakompanijos veiksmai sujaukė Jūsų planus, sukėlė nuostolių arba didelių nepatogumų, Jums priklauso piniginė ir/ar kitų tipų kompensacija. Tačiau Jums dar labai svarbu žinoti savo pareigas:
- Saugokite visus kelionės dokumentus: įlaipinimo (angl. boarding) korteles, registruoto bagažo kvitus ir bagažo etiketę, čekius;
- Kuo anksčiau užpildykite visas pretenzijų, pažeidimų ir kitas formas oro uoste ar internetu bei gaukite raštiškas kopijas sau;
- Žinokite terminus, per kuriuos reikia pateikti dokumentus;
- Susisiekite su artimiausiu ECC centru dėl patarimų ir konsultacijų svarbiais klausimais;
- Pasinaudokite skrydžio skaičiuotuvu dėl savo kelionės lėktuvu.
Kada priklauso kompensacija už skrydžio vėlavimą?
Yra tam tikros sąlygos, kurias apibrėžia ES teisės aktai. Tik tada, jei atitinka nurodytos sąlygos, skrydžio vėlavimo atveju oro vežėjas turi mokėti kompensaciją. Tos sąlygos:
- Jūsų skrydis prasideda ES valstybėje narėje arba jūsų skrydis prasideda ne ES valstybėjes, bet baigiasi ES valstybėje ir jį vykdo ES registruotas oro vežėjas.
- Jūsų skrydis į galutinę paskirties vietą vėluoja daugiau kaip 3 valandas;
- Skrydžio vėlavimas nesusijęs su force majeure aplinkybėmis.
Papildomos teisės atsiranda tada, jei atidėtas skrydis vėluoja daugiau nei 5 valandas. Tada atsiranda galimybė nebelaukti ir susigrąžinti už bilietą sumokėtus pinigus. Tokiu atveju bendrovė jums turi pasiūlyti vieną iš dviejų išeičių:
- Atsisakyti šio skrydžio ir atgauti už bilietą sumokėtus pinigus.
- Jei esate tarpiniame kelionės taške ir dėl skrydžio atidėjimo pagal numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės, už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtus pinigus, ir kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą.
Bilieto kaina neturi įtakos bendrai kompensacijos sumai. Dėl šios priežasties, skrydžio vėlavimas ir kompensacija yra pagrindiniai keleivių apsaugos mechanizmai net ir įvykus nesskandumams su pigių skrydžių bendrovėmis.
Kaip gauti skrydžio kompensaciją?
Jūs galite visą procesą supaprastinti pasinaudoję mūsų portale esančiomis ruošinių formomis. Užpildytą formą bei visus papildomus išrašus ir informaciją apie patirtus kaštus siųskite aviakompanijai, kurios lėktuvo vėlavimas sukėlė nepatogumų. Kompensacija nesumokama iškart, o gali trukti iki kelių savaičių kol aviakompanija išnagrinės jūsų pretenziją. Jeigu pateikėte visus dokumentus ir oro vežėjas tenkina jūsų pretenziją, kompensacija turėtų būti išmokama per porą savaičių nuo patvirtinimo.
Konsultaciją apie tai, ką daryti jei vėlavo skrydis, kaip gaunama kompensacija ir ko tikėtis, visada mielai suteiks ir Europos vartotojų centras Lietuvoje. Kreipkitės bet kuriais kontaktais.
Ką daryti, jei oro linijos jums neišmoka kompensacijos?
- Galite kreiptis į už Reglamento Nr. 261/2004 priežiūrą atsakingą instituciją toje šalyje, kur įvyko nesklandumas (Lietuvoje – Lietuvos transporto saugos administracija).
- Kreipkitės konsultacijosa ar patarimų į Europos vartotojų centrą.
- Galima kreiptis į teismą, pavyzdžiui, pasinaudojant Europos ieškinių dėl nedidelių sumų procedūra, kuri yra supaprastinta procedūra tarpvalstybinio pobūdžio ginčams, kai ieškinio reikalavimas neviršija 5000 eurų.
Susidūrus su neatsakingu ir nesąžiningu oro vežėjų požiūriu galite savo patirtimi dalintis ir socialiniuose tinkluose. Atsakingai pasidalinta informacija padės potencialiems keliautojams apsisaugoti.