Patarimai nuomojantis automobilį Europoje
-
Prieš išsinuomojant
- Pažiūrėkite, iš ko susideda automobilio nuomos kaina: ypač atkreipkite dėmesį į oro uosto ir kitus vietinius mokesčius, galiojantį draudimą.
- Visada pasitikslinkite papildomų mokesčių, kurių gali atsirasti nuomos periodu.
- Pasitikslinkite kuro (degalų) politiką.
- Pažiūrėkite atšaukimo sąlygas.
- Pažiūrėkite, ar yra kokių apribojimų (pvz., leistinas kilometražas ar šalys, į kurias leidžiama įvažiuoti).
-
Pasiimant automobilį
- Turėkite užsakymo patvirtinimą.
- Patikrinkite ar pasirašomos sutarties sąlygos sutampa su užsakymo sąlygomis; išsaugokite visų pasirašytų dokumentų kopijas.
- Susipažinkite su draudimo sąlygomis.
- Automobilio trūkumus užfiksuokite nuomos sutartyje.
- Išsaugokite visus dokumentus (jų kopijas) – jie gali būti įrodymas!
-
Nuomos laikotarpiu
- Jeigu automobilis sugenda, paskambinkite nuomos kompanijai ir vadovaukitės jų nurodymais (instrukcijomis).
- Avarijos atveju, pasižymėkite vardus, pavardes ir adresus visų įvykio dalyvių. Jeigu kas nors yra sužeistas ar kyla ginčas dėl to, kas kaltas, skambinkite policijai. Nedelsiant susisiekite su nuomos kompanija.
-
Grąžinant automobilį
- Pasistenkite grąžinti automobilį nuomos kompanijos darbo laiku, kad būtumėte kartu, kai darbuotojai apžiūrės automobilį.
- Nuomos kompanijos darbuotojas specialiame akte turėtų pažymėti automobilio būklę, kurį kartu turėtumėte pasirašyti. Išsaugokite kopiją.
- Jeigu tenka automobilį grąžinti ne darbo valandomis, pastatykite nurodytoje vietoje. Vertėtų nufotografuoti automobilį, kad turėtumėte įrodymų, kad grąžintas geros būklės.
Ką daryti, jeigu kyla problemų su automobilio nuoma? (Nesuteiktas automobilis, negrąžintas užstatas, padidėjo automobilio nuomos kaina, priskaičiuoti papildomi mokesčiai ir kt.)
- Pirmiausia, kreipkitės į paslaugos teikėją nurodydami, kokių teisių, Jūsų manymu, jie neužtikrino ir reikalaukite suteikti Jums priklausančias paslaugas;
- Jei nepavyktų šio klausimo išspręsti vietoje, turėtumėte pateikti paslaugos teikėjui raštišką pretenziją, kurioje reikėtų išdėstyti įvykio aplinkybes ir nurodyti konkrečius reikalavimus;
- Reikėtų sulaukti atsakymo iš paslaugos teikėjo;
- Jeigu nesulauktumėte atsakymo per protingą terminą (ne ilgiau kaip per 2 mėnesius) arba gautas atsakymas Jūsų netenkina, galite kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą.