Vartotoja iš Lietuvos susiplanavo nuostabią kelionę į Vieną, Austriją, o pagrindinis šios kelionės tikslas buvo apsilankyti Vienos operoje. Nusipirkus bilietus į norimą operą, užsisakius skrydžio bilietus ir apgyvendinimą, paaiškėjo, kad vartotoja nusipirko ne bilietus į operą, o dovanų kuponus, kurių vertė 400EUR, ir juos galima panaudoti bilietų pirkimui Vienos operoje. Vartotojai paprašius kuponus iškeisti į bilietus norimam pasirodymui arba grąžinti pinigus, pardavėjas Austrijoje atsakė, kad to padaryti nėra galimybės, nes visi bilietai tam renginiui jau yra išparduoti, tačiau patarė nenusiminti, nes kuponai galioja net 30 metų ir vartotoja galės juos panaudoti vėliau. Tačiau, žinoma, vartotoja nebuvo laiminga – negana to, kad dėl klaidinančios pardavėjo formuluotės nusipirko ne bilietus, o kuponus, kurių panaudoti negalėjo, ji nebeplanavo vykti į Austriją artimiausiu metu ir nenorėjo ilgam laikui įšaldytos tokios didelės pinigų sumos.
Kadangi ginčo su Austrijoje registruotu pardavėju savarankiškai išspręsti nepavyko, vartotoja kreipėsi į Europos vartotojų centrą (EVC) Lietuvoje, kuris vartotojų interesus gina nemokamai. Nagrinėjant skundo medžiagą teisininkai pastebėjo, kad vartotoja nebuvo tinkamai informuota apie sutarties atsisakymo teisę, t. y. pirkėjai turi teisę atsisakyti daugelio nuotoliniu būdu įsigytų kokybiškų prekių per 14 dienų nuo jų gavimo dienos. Ir nors konkrečiu atveju 14 dienų terminas jau buvo praėjęs, teisės aktai nustato papildomą apsaugą, jei vartotojai nėra informuojami apie šią teisę. Tokiu atveju vartotojai nuotolinės sutarties gali atsisakyti per vienus metus.
Europos vartotojų centras Austrijoje kreipėsi į pardavėją ne tik prašydamas grąžinti pinigus vartotojai, bet taip pat ištaisyti savo taikomą pardavimų praktiką, ir gavo teigiamą atsakymą. Pinigai vartotojai grąžinti, o pirkimo–pardavimo taisyklės pakeistos.
Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. EVC, esantis vartotojo gyvenamosios vietos valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, taip pat Norvegijoje, Jungtinėje Karalystėje ar Islandijoje.
Primename, kad nepavykus išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu pardavėju / paslaugų teikėju, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (www.vvtat.lt), o dėl kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotų pardavėjų / paslaugų teikėjų nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).
Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.
Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo(s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.