Bilietų pardavimo agentūra priversta grąžinti pinigus keleiviui

25 rugsėjo, 2019

Keleiviui, ne dėl savo kaltės už lėktuvo bilietą sumokėjusiam 2 kartus, teko ilgokai kovoti, kol pavyko susigrąžinti pinigus. Apginti savo teises vartotojui pavyko tik į pagalbą pasitelkus Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net).

Šių metų sausį keleivis pirko lėktuvo bilietą iš agentūros, registruotos Švedijoje. 740 eurų už bilietą mokėjo kredito kortele, tačiau nesulaukė nei bilieto, nei rezervacijos patvirtinimo. Susisiekus su bilietų pardavėju, šis informavo, kad nepavyko nuskaičiuoti pinigų iš vartotojo sąskaitos, todėl bilietas ir neatsiųstas. Vartotojui neliko nieko kito, kaip įsigyti naują bilietą, bet jau iš kitos įmonės.

Jau vėliau keleivis pastebėjo, kad iš jo sąskaitos nuskaičiuoti pinigai už bilieto pirkimą, kuris buvo nesėkmingas. Prašymų grąžinti pinigus už bilietą, kurio nenusipirko, pardavėjas nenorėjo girdėti. Praradęs viltį susitarti gražiuoju, keleivis kreipėsi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šis nedelsiant susisiekė su Europos vartotojų centru Švedijoje.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad šįkart vartotojo teisių gynimas užtruko beveik metus, bet keleiviui sugrąžinti pinigus pavyko.

„Apginti vartotojo teises padėjo tai, kad vartotojas buvo labai atidus ir išsaugojo visus įrodymus. Tarp jų elektroninius laiškus, išsiųstus ir gautus iš pardavėjo, bankinius pavedimus. Kai yra įrodymai, anksčiau ar vėliau pavyksta apginti vartotojus. Šįkart tai užtruko beveik metus. Teko dirbti kantriai.

Primenu, kad vartotojus giname nemokamai, ir kviečiu į mus kreiptis visus, manančius, kad Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, buvo pažeistos jų teisės perkant prekę ar gaunant paslaugą“, – teigia Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.