Kaip prancūzas Lietuvoje teisybės ieškojo ir pinigus atgavo

23 rugsėjo, 2019

Prancūzijos gyventojas apsipirko lietuviškoje internetinėje svetainėje: už daugiau nei 500 eurų pirko automobiliui skirtų prekių. Prekės taip ir nepasiekė Prancūzijos.

Internetinė svetainė buvo pažadėjusi pirkėjui pristatyti prekes į Prancūziją per 14 dienų. Nesulaukęs prekių pirkėjas kreipėsi į pardavėją. Vietoj pažado atsiųsti prekes, prancūzas išgirdo reikalavimą papildomai sumokėti už prekių pristatymą 8 eurus.

Pirkėjas su tokiu reikalavimu nesutiko: prekių įsigijimo metu už prekių pristatymą jau buvo sumokėta. Prancūzas pareikalavo kuo greičiau prekes pristatyti į Prancūziją arba grąžinti pinigus. Nesulaukęs nei prekių, nei pinigų, nei atsakymų į elektroninius laiškus, pirkėjas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net): iš pradžių į centrą Prancūzijoje, o jau šis – į analogišką centrą Lietuvoje.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad po jų Centro kreipimosi į pardavėją pinigai už nepristatytas prekes grąžinti Prancūzijos vartotojui.

„Informavome pardavėją, kad pagal pateiktus dokumentus vartotojas jau sumokėjo už prekių pristatymą. Sutartis sudaryta prekių pirkimo metu, todėl atsiradusias papildomas išlaidas pardavėjas turėtų padengti pats arba kuo skubiau grąžinti vartotojui pinigus. Pardavėjas nedelsiant grąžino pinigus pirkėjui.

Mūsų patarimas vartotojams: užsisakius prekių elektroninėje erdvėje, išsaugokite visus dokumentus (užsakymo ir apmokėjimo kopijas, susirašinėjimo su pardavėju laiškus). Taip pat nepamirškite patikrinti pačios parduotuvės patikimumo, ar pateikiama visa reikiama informacija apie pardavėją.

Primenu: Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) vartotojus gina nemokamai“, – teigia Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.