Netikėtai išblukęs dviratis privertė kreiptis į vartotojų teisių gynėjus

13 rugsėjo, 2019

Vokietijos internetinėje parduotuvėje pirktas dviratis po pusantro mėnesio tapo neatpažįstamas: oranžinis rėmas išbluko, tapo sunkiai nusakomos spalvos, atsirado dėmės.

Toks dviračio „elgesys“ nemaloniai nustebino vartotoją, juolab kad dviratis buvo kruopščiai prižiūrimas: uždengiamas nuo lietaus ir saulės, laikytas garaže. Vartotoja, išsaugojusi visus dviračio įsigijimo dokumentus, net kelis kartus kreipėsi į pardavėją, tačiau iš jo nesulaukė jokio atsakymo.
Vartotojai pavyko problemą išspręsti tik pasitelkus Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net), kai pagalbos kreiptasi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šio centro vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad pavyko susisiekti su dviračio pardavėju Vokietijoje ir surasti sprendimą.
„Europos vartotojų centras Lietuvoje, bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Vokietijoje, susisiekė su pardavėju. Pardavėjas pasiūlė kompromisą – neatlygintinai atsiųsti naują kitos spalvos dviračio rėmą bei kompensuoti jo pakeitimo išlaidas. Vartotoja sutiko su šiuo pasiūlymu.
ES registruotos pardavimų internetu platformos, internetinės parduotuvės privalo paisyti vartotojų teisių. Priešingu atveju, vartotojus ginti imasi Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net), kuriam priklauso ir centras Lietuvoje. Dirbame, kad efektyviai, greitai ir, labai svarbu, nemokamai būtų sprendžiamos vartotojų problemos, kokios didelės ar mažos jos bebūtų“, – teigia Raimonda Balnienė.
Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.
Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.
Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.