Kelionė į snieguotas Alpes išsinuomotu automobiliu lietuvių šeimai galėjo baigtis tragiškai. Nemalonumai tęsėsi ir po kelionės: Italijos kompanija, išnuomojusi slidžiais kalnų keliais neparengtą važiuoti automobilį, atsisakė padengti patirtą žalą ir papildomas išlaidas. Problemą pavyko išspręsti tik po to, kai vartotojams į pagalbą atskubėjo Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net).
Šių metų žiemą penkių asmenų lietuvių šeima atskrido į Veneciją ir iškart išsinuomojo automobilį. Laukė ilga kelionė į slidinėjimo kurortą Alpėse. Dar oro uoste šeimos galva klausė nuomos kompanijos atstovo, ar nėra automobilio su žieminėmis padangomis, nes reikės važiuoti slidžiais kalnų keliais. Kompanijos atstovas atsakė, kad Italijoje žieminės padangos neprivalomos, bet automobilyje yra sniego grandinės: jei kalnuose snigs, jas reikės uždėti ant padangų.
Stiprus snygis prasidėjo dar važiuojant greitkeliu. Važiuoti vasarinėmis padangomis darėsi neįmanoma, todėl nuspręsta ant padangų uždėti sniego grandines. Deja jos buvo per mažos. Tuo įsitikino ir į pagalbą atskubėję karabinieriai. Po kelių valandų bendrų pastangų šiaip taip grandines pavyko pritvirtinti.
Deja, vos pasukus kalnų kelių, grandinės nukrito. Siaurame kelyje, tamsoje, sningant, vėlų sekmadienio vakarą nebuvo jokių galimybių sustoti ir bandyti vėl uždėti grandines arba ieškoti pagalbos. Rizikuodami, kad automobilis gali nuslysti nuo kelio, keleiviai tęsė kelionę. Jau po vidurnakčio pavyko pasiekti nedidelį miestelį, kuriame ir nuspręsta permiegoti. Neplanuota nakvynė viešbutyje kainavo 240 eurų.
Kitą rytą snigti liovėsi, keliai buvo nuvalyti. Šeima nusprendė tęsti kelionę, autodetalių parduotuvėje nusipirko naujas sniego grandines. Grandinių kaina (115 eurų) buvo suderinta su automobilių nuomos kompanija, leidimas pirkti buvo gautas.
Kelionės tikslą – slidinėjimo kurortą – pavyko pasiekti para vėliau nei planuota.
Pasibaigus atostogoms šeima pareikalavo, kad nuomos kompanija padengtų išlaidas neplanuotai nakvynei viešbutyje, už sniego grandines, taip pat už nuomą slidžių, kuriomis taip ir neteko pasinaudoti pavėluotą dieną.
Kompanijos atstovai nepanoro bendrauti. Tiesa, už sniego grandines vis dėlto sumokėjo, bet taip pat su nuotykiais: iš pradžių vietoj to, kad sumokėtų pinigus, kompanija iš šeimos galvos sąskaitos tuos pinigus nurašė. Vėliau, užregistravus šį incidentą, pinigai grąžinti, apmokėta ir už grandines.
Šeima kreipėsi pagalbos į pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šis, bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Italijoje, padėjo vartotojui gauti reikalaujamą 276 eurų kompensaciją.
Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad skundų dėl automobilių nuomos daugėja.
„Tokia tendencija, o daugiausiai Lietuvos vartotojų skundų sulaukiama dėl automobilių nuomos Ispanijoje, Italijoje, Portugalijoje.
Ir todėl perspėjame vartotojus atsakingai nuomotis automobilius, susipažinti su nuomos sutarties sąlygomis, pasikonsultuoti. Ir, esant reikalui – pirmiausia patiems ginti savo teises. To nepavykus padaryti, vartotojus ginti imasi Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net). Tai darome nemokamai“, – teigia Raimonda Balnienė.
Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.
Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.
Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.